Carturbo

Warsztat samochodowy w Płocku Carturbo

 

W skład szczegółowego sprawdzenia stanu technicznego pojazdu wchodzi :

Ocena wizualna nadwozia i podwozia:

– sprawdzenie grubość powłoki lakierniczej, uszkodzenia, ogniska korozji , szpachlowanie ,

    odpryski , zaprawki , zacieki lakieru , oryginalność mas bitumicznych wypełniających

    zgrzewane elementy konstrukcyjne, spasowanie względem siebie– maski , zderzaka ,

    drzwi , szczeliny między nimi ze szczególnym zwróceniem uwagi na : niedomalowania,

    odcięcia lakierów, ślady farby na listwach , uszczelkach w komorze silnika, ocena

    zgodności rocznika szyb.

– sprawdzenie podłogi i podłużnic pod kątem ustalenia wypadkowości – czyli skrzywienia,

    załamania, spawania, pęknięcia, ogniska korozji w przypadku powodziowej przeszłości

    pojazdu, zawilgocenia.

– sprawdzenie wycieków - szczelności silnika i skrzyni biegów, amortyzatorów, elementów

    gumowych w zawieszeniu kół , podwieszeniu tłumików , katalizatorów, uszczelek drzwi ,

    osłon przegubów, ocena zużycia opon i piór wycieraczek.

– sprawdzenie wewnątrz kabiny : zużycia kierownicy , tapicerki i jej spasowania , przetarć

    siedzeń , dywaników , luzów na pedałach, zużycia pedałów, zużycia gałki od biegów,

    klamek, uchwytów.

Ocena układu elektrycznego i elektronicznego:

– badanie błędów i nieprawidłowości interfejsem diagnostycznym, sprawdzenie

   wskażników: prędkościomierz , obrotomierz , kontrolka ciśnienia oleju , temperatura

    płynu chłodzącego, kontrolka ładowania, imobilizer , ESP , ABS, poduszek powietrznych.

Ocena układu hamulcowego :

– wizualne sprawdzenie przewodów hamulcowych: przetarć , ognisk korozji, mocowań do

    karoserii , załamań , wycieków , sprawdzenie ilości płynu hamulcowego, weryfikacja

    zużycia tarcz i klocków.

Ocena układu kierowniczego :

- luzy na maglownicy , na końcówkach drążków kierowniczych, na

    krzyżakach , wycieki z maglownicy, z pompy wspomagania , przewodów

    doprowadzających płyn.

Jakości płynu chłodniczego :

- zawartości w nim oleju , spalin – pod kątem wykrycia

   uszkodzenia uszczelki pod głowicą , bądż pękniecia głowicy.

Jazda testowa :

- ocena pracy silnika i dynamiki pojazdu – łożyska : napinacza , pompy wody ,

   alternatora , rozrusznika ,pracy sprzęgła , pracy łożyska wyciskowego, pracy

   skrzyni biegów pod kątem zużycia synchronizatorów, precyzji wybierania

   biegów, łożysk w kołach pojazdu, drgań na kole kierowniczym

   spowodowanych

   biciem tarcz hamulcowych, symetryczności ustawienia kierownicy, sprawdzenie

   hamulca zasadniczego :

   ściąganie , blokowanie kół, sprawdzenie hamulca awaryjnego, sprawdzenie

   zawieszenia – czyli amortyzacji pojazdu, jego zachowania na zakrętach i

   nierównościach.

Najczęściej spotykanymi praktykami przedsprzedażowymi są :

– fałszowanie wskazań licznika kilometrów,

– ukrywanie wypadkowej, pożarowej lub powodziowej przeszłości pojazdu

– wymiana całych wnętrz tapicerki i siedzeń pojazdu

– głębokie ingerencje w elementy nośne i konstrukcyjne nadwozia i podwozia

– malowanie skórzanych siedzeń, porysowanych i wyblakłych plastików ,

   polerowanie reflektorów, szyb, wycinanie katalizatorów , zaślepianie DPF/FAP,

   zaworów EGR.

- mostkowanie , odłączanie kontrolek w celu ukrycia nieprawidłowości.

 

Należy jednak pamiętać, że duże przebiegi wcale nie dyskwalifikują samochodu.

Wyobrażmy sobie dwa takie same auta :

– pierwsze z nich ma wiarygodny przebieg 180 tys. km , było zaniedbywane przez

   właściciela, ciągało przyczepę po polnych drogach, po terenie górzystym , po placach

   budowy, miało wielu kierowców o sportowym zacięciu, a silnik kilkukrotnie był

   przegrzany. Płyny eksploatacyjne i filtry były wymieniane z dużym opóżnieniem i

   kupowane tylko średniej jakości.

– drugie z nich ma przebieg 320 tys km, ale wszystko było serwisowane na czas w

   zaufanym warsztacie lub autoryzowanej stacji obsługi. Wymieniane oleje i płyny były

   najwyższej jakości, a jakiekolwiek usterki były naprawiane na oryginalnych częściach, do

   tego auto jeżdziło z rozsądnymi prędkościami - w większości po autostradach.

   W takich przypadkach trudno określić, które z aut cechuje większe zużycie pomimo

   całkowicie różnych przebiegów. Warto więc sprawdzić szczegółowo dany egzemplarz –

   zaufać specjalistom, by póżniej nie okazało się że nasz wymarzony samochód zacznie

   rujnować domowy budżet.