Carturbo - auto serwis Plock , auto naprawa Płock , warsztat samochodowy Płock

Warsztat samochodowy w Płocku Carturbo

 

Mechanik samochodowy Płock, Auto Serwis Płock, Auto Naprawa Płock

chiptuning w auto serwisie w PłockuJest to modyfikacja fabrycznego oprogramowania znajdującego się w ECU - czyli głównej jednostce sterującej pracą silnika

W internecie jest wiele ogłoszeń : tunerów indywidualnych, firm i magików , którzy oferują czasami niebotyczne przyrosty mocy sięgające nawet 50 % .

Czyżby wiec konstruktorzy jednostek napedowych tak bardzo się mylili w trakcie ich projektowania ?
Czy z takim naddatkiem wykonali wszystkie elementy składowe silnika ?
Czy rzeczywiście do produkcji użyli najnowszej dostępnej technologii obróbki metali: utwardzania ich , kucia, azotowania i hartowania?






By odpowiedzieć na powyższe pytania poznajmy trochę teorii z zakresu projektowania i budowy silników.

W dużym uproszczeniu wygląda to tak : najpierw powstaje silnik prototypowy . W warunkach laboratoryjnych jest on uruchamiany i testowany . Do każdego seryjnego samochodu i silnika projektowane jest i modyfikowane oprogramowanie fabryczne . Jest to długotrwały i kosztowny proces testów , który polega na optymalizacji pracy silnika w różnych warunkach i pod różnym obciążeniem.

chiptuning wykonany w auto serwisie w PłockuPod uwagę brane są takie parametry silnika jak :
1. osiągnięcie najwyższej mocy
2. osiągnięcie właściwego przebieg momentu obrotowego
3. osiągnięcie najniższego spalania
4. osiągnięcie najniższej emisji substancji szkodliwych
5. osiągnięcie najniższych obciążeń mechanicznych w silniku.
6. osiągnięcie najniższych obciążeń termicznych w silniku.

W późniejszym etapie dokonuje się korekt map na hamowni silnikowej, następnie podwoziowej,
aż w końcu przeprowadzane są długotrwałe testy drogowe. Inżynierowie i konstruktorzy szukaj złotego środka , kompromisu pomiędzy tymi wszystkim kluczowymi parametrami optymalizacji
pracy jednostki. Następnie do komputerów zasiadają księgowi, inżynierowie i ekonomiści by dokonać tzw. optymalizacji kosztów. Wówczas to niektóre elementy są wzmacniane , a niektóre -
celowo osłabiane, by nie były zbyt trwałe i drogie w produkcji.



Okazuje się więc, że żaden nie fabryczny tuner podejmujący się tuningu nie jest w stanie stwierdzić, w jakim stopniu jego modyfikacja wpłynie na żywotność silnika. Nie wie jak dany soft obciąża mechanicznie i termicznie silnik, o emisji substancji szkodliwych nawet nie wspominając.

auto naprawy Płock i wykonywanie chiptuninguKilka poziomów mocy :

Kolejną sprawą pomijaną i zasługującą na szczególną uwagę jest fakt występowania danego silnika, posiadającego kilka poziomów mocy. Zdaniem wielu tunerów przeskoczenie na wyższy poziom jest tylko kwestią oprogramowania. Oczywiście nie jest to prawdą , bo dokonana w fabryce optymalizacja kosztowa całkowicie temu przeczy. Po głębszej analizie wychodzi na jaw, że z pozoru takie same silniki mają całkowicie inne elementy składowe takie jak :
grubsze korbowody , tłoki wykonane w innej technologii,
wałki rozrządu utwardzane, większe : filtry, pompy oleju,
pompy cieczy chłodzącej, sprzęgła, koła dwumasowe,
półosie, skrzynie biegów itd.




Osprzęt silników z wyższym poziomem mocy zawsze jest wydajniejszy i wytrzymalszy: np. wtryskiwacze, turbosprężarki, katalizatory , zawory ERG-u , DPF-y itd.


Dzisiejsze jednostki napędowe w porównaniu do tychsprzed 15-stu lat są bardzo wysilone.
Najmniejsza ingerencja w oprogramowanie sterujące pracą silnika powinna być przemyślana i poparta dużym doświadczeniem.
Nasza firma współpracuje z dwoma renomowanymi firmami tuningowymi w Polsce i jedną zachodnią.
Wgrywamy tylko sprawdzone oprogramowanie serwisowe - nieznacznie zmodyfikowane, dające bezpieczne przyrosty mocy i momentu obrotowego w okolicach 15-20%.
Być może nie jest to dużo, ale zdecydowanie minimalizuje ryzyko uszkodzeń dość drogich elementów składowych silnika , jak również jego osprzętu.