Carturbo

Warsztat samochodowy w Płocku Carturbo

 

auto naprawa filtrów cząstek stałych w Płocku


Filtr cząstek stałych

To filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych. Jego zadaniem jest przechwycenie ze spalin cząstek sadzy i popiołów. Filtr magazynuje je w sobie odkładając na bardzo rozwiniętej przestrzennej strukturze wielu malutkich kanalików i lejków. W sytuacji gdy filtr się zapełni , komputer silnika podejmuje procedurę wypalania . Nie zawsze jednak proces ten jest przeprowadzany w pełni całkowicie. W dużej mierze zależy to od naszej podróży, a dokładnie jej końca . Wielokrotne przerwanie procesu dopalania cząstek węgla może skutkować obniżeniem trwałości i pojemności filtra, a także tzw. przybywaniem oleju. Na uszkodzenia DPF/FAP szczególnie narażone są auta jeżdżące tylko po mieście i pokonujące krótkie dystanse. W trakcie takich kilkuminutowych przejazdów silnik w pełni nie zdąży się rozgrzać.

 

 

 

Nasza firma specjalizuje się w diagnostyce usterek związanych z filtrami DPF/FAP i EGR.

W wielu przypadkach zapchany filtr cząstek stałych jest następstwem innej usterki. Tak naprawdę najistotniejsza jest trafna diagnoza. Z reguły po naprawie osprzętu silnika możliwe jest uruchomienie procedury serwisowej dopalania filtra. Są jednak auta w których filtr cząstek stałych bez względu na stan silnika :(jego niski przebieg) - zawsze będzie sprawiał w użytkowaniu mniejsze lub większe problemy. W takich sytuacja należy mechanicznie usunąć filtr i przeprogramować główną jednostkę sterującą. Próby czyszczenia i dopalania będą tylko chwilowo dawały efekty. Poszukiwanie filtra , zakup regenerowanego lub używanego w dobrym stanie będzie tylko stratą czasu i pieniędzy. W dłuższym rozrachunku dla właściciela samochodu będzie to finansowo nieakceptowalne.

 

Najlepszy warsztat samochodowy w Płocku

 


Lampka kontrolna CHECK : nie wolno jej lekceważyć!

Pomimo , że w większości aut jest ona koloru żółtego- co oznacza, że ostrzega kierowcę o nieprawidłowościach w pracy silnika, to jednak trzeba ją potraktować bardziej poważnie niż kontrolkę poziomu płynu do spryskiwacza . Pewne jest , że taka długotrwała jazda doprowadzi do zapchania DPF/FAP i EGR. Pomimo ,że na nasz słuch i odczucia : silnik będzie pracował i przyspieszał prawidłowo, to w takiej sytuacji warto podjechać do mechanika, by ustalić choć wstępną diagnozę.

 

 

 

Auto serwis w Płocku - test dpf

 

 

 

W większości przypadków okazuje się jednak, że zapchanie DPF/FAP jest spowodowane niewłaściwą pracą silnika -  usterkami elementów osprzętu: zaworami sterującymi turbosprężarką, zawieszoną lub zapieczoną geometrią turbiny, niesprawnym zaworem EGR ,  uszkodzonymi wtryskiwaczami, nieszczelnościami w układzie dolotowym itp.
Dlatego też rzetelnie przeprowadzona diagnostyka i znalezienie właściwej przyczyny zapchania DPF/FAP ma kluczowe znaczenie. W znacznej ilości przypadków, może się okazać, że usunięcie usterki i wyczyszczenie filtra specjalnymi środkami chemicznymi, może dać silnikowi i filtrowi " drugie życie"

 

 

 

 

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć czy wycinać DPF czy nie: zgodnie z prawem po Polsce można
jeżdzić i przejść pozytywnie coroczne badanie techniczne.

 

 

Natomiast jeśli w Niemczech zostaniemy przyłapani na poruszaniu się samochodem bez DPF/FAP , możemy zostać srogo finansowo ukarani. Nie możliwe będzie również kontynuowanie jazdy tym samochodem. W zależności od następujących czynników: stylu jazdy , warunków eksploatacji danego auta , ilości przejechanych rocznie kilometrów, przebiegu auta od nowości - konsultujemy z klientem te wszystkie dane i proponujemy najoptymalniejsze rozwiązanie. Dotyczy to zarówno zaworu recyrkulacji spalin - EGR jak i filtra cząstek stałych DPF/FAP.

EGR - warsztat samochodowy w Płocku dokonuje test


Auto naprawy w Płocku , mechanik samochodowy Płock